Voorbereiding

Terug naar het koude noorden !

Mijn zoon Sander en zijn partner Stephanie wilden toch wel eens weten waarom ik het in winters Lapland altijd zo naar mijn zin heb.
Dus ... trekken we in februari voor 9 dagen - 8 nachten naar Zweeds Lapland.

Sneeuw, rendieren, husky's, ijs(vissen), sneeuwscooters en hopelijk noorderlicht.



De bestemming was snel gekozen. Sander en Stephanie zouden graag Icehotel zien dus dan moet je in Zweden zijn. Onze agenda's naast elkaar gelegd, en op 2 mogelijke periodes uitgekomen. Zoektocht begonnen eind september 2021. Ik heb verschillende sites en reispakketten vergeleken. Uiteindelijk weer geboekt bij Noorderhuis (net als in 2020) in oktober 2021. Zij zijn het meest flexibel om 2 pakketten combineren.

Heel veel dank aan Noorderhuis voor het meedenken en hulp bij het boeken !
(Voorheen gekend als North and Away)

De heenvlucht gaat van Brussel via Stockholm naar Kiruna.
Daarna transfer naar Camp Ripan waar we 5 nachten verblijven. De laatste 3 nachten brengen we door bij Icehotel, de laatste van de 3 zelfs in een echte ijskamer.
De terugvlucht gaat via Stockholm en Kopenhagen naar Brussel.

Lappeasuando - 03.2020

Ter plaatse krijg je een thermische overall maar voor de laagjes die je eronder draagt, zorg je zelf.
Mijn warme uitrusting was nog dik in orde maar voor Sander en Stephanie hebben we toch warmere kledij bijgekocht/geleend. Om volop te kunnen genieten in de koude temperaturen is een goede uitrusting echt wel nodig.
Ik schreef het al eerder op een blog: onmisbaar voor zo'n winters tripje: hand- en voetwarmers. Uit ervaring weet ik dat ik die héééél hard zal nodig hebben. Voor de handen en voeten maar ook om de batterijen van je fototoestel warm te houden.

Aftellen maar.
Van 16 tot 24 februari 2022 ga ik weer een fantastische reis beleven.

Dit jaar een beetje extra spanning.
Om naar Zweden te reizen heb je momenteel (20.01.2022) een negatieve Covid-19 test nodig. Duimen maar dat we alle 3 negatief zijn !


Edit 15.02.2022
De gevreesde PCR test is sinds februari niet meer nodig om naar Zweden te reizen. Een beetje minder stress dus.
Ik heb gemerkt dat de blog op een mobiele telefoon, helaas een witte achtergrond heeft. Het is een mysterie waarom, ik vind de oplossing niet. Maar als je het op internet versie zet dan ziet het er beter leesbaar uit.
Inmiddels zijn we er alle 3 helemaal klaar voor !