Dag 1 - Brussel - Stockholm - Kiruna - Camp Ripan

woensdag 16 februari 2022

Om de files voor te zijn, zijn we al vroeg op de luchthaven. Geen probleem want zo hebben we nog tijd voor een heerlijk ontbijtje.


Dan ga je al jaren op reis en door een overload aan werk, maak je een fout. Ik had dus gisteren mijn bankkaart van het werk op kantoor moeten laten. Blijkbaar heb ik me van kaart vergist. Net voor de checkin stelde ik dit vast. Hoe? Ik heb mijn id kaart niet bij! Ik kan je verzekeren, ik was redelijk in paniek. Snel mijn ouders op pad gestuurd met mijn id kaart en ondertussen geprobeerd om met een ander document in te checken. Na 15 minuten en veel inspanningen van een man die een dikke promotie verdient wat mij betreft, het verlossende antwoord. Ik kan ingecheckt worden met mijn rijbewijs. Er komt een melding hierover op mijn boarding pas. Snel mijn ouders gebeld dat het OK was en dat ze mochten terugkeren.

Ik sta nog wat te bibberen op mijn benen maar als goedmaker, voor de verandering eens geen problemen bij de security check. Geen gepiep, geen handbagage die nog gecontroleerd moet worden.


Nog een laatste drankje op Belgische bodem en we zijn helemaal klaar.

Netjes om 10u en bij een typisch Belgisch weertje vertrekken we naar Stockholm.


Enkel maar bewolking onder ons.
Tijd dus om wat slaapachterstand goed te maken.

De vlucht duurt normaal 2u maar door gunstige rugwind zijn we een kwartiertje vroeger in Stockholm.


Het is middag dus tijd voor een hamburger bij Mostro.


De overstaptijd is bijna 5u, een beetje lang maar het ging niet anders. Na de lunch is het nog wat rondhangen tot de volgende vlucht vertrekt. Een koffietje en een koekje en leuke babbels, voor je het weet is het tijd om te boarden voor de volgende vlucht.

Ook deze vertrekt netjes op tijd. Destination Kiruna.
Eenmaal boven de wolken is er een dunne regenboog te zien.


Ik had het niet verklapt aan Sander en Stephanie, maar hier land je op de sneeuw. Enkel het stukje landingsbaan waar de wielen eerst aan de grond komen is zo goed als sneeuwvrij. Ze waren onder de indruk.



Het is 18u30' en -10 °C wanneer we in Kiruna aankomen.


Kleine terminal, 1 bagage band. Er staat een taxichauffeur op ons te wachten om ons naar het hotel te brengen. Oh we hadden ook met de hondenslee kunnen gaan ;)


Om 19u10' zijn we er. Camp Ripan, thuis voor de komende dagen.


We kunnen nog snel onze warm kledingpakket gaan halen (jas, broek, laarzen, wanten) voor ze sluiten.

En daarna een overheerlijk avondmaal.

Na het eten, op naar de kamers. We verblijven in 2 kamers vlak bij elkaar.



We zetten de bagage binnen en daarna ga ik op de koffie bij Sander en Stephanie.

Rond 23u zijn we alle drie echt uitgeteld.
Geen kans op noorderlicht vandaag. Er zijn lage wolken en het sneeuwt lichtjes.
Een goed nachtje slaap zal ons deugd doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten